HTML

rebuild

autó felújítás, fémlökhárítósok

Friss topikok

Linkblog

2012.02.23. 13:51 brokhauser

...na szívjunk még egy kicsit

Egy hete vettem észre, amikor fél óránál hosszabb útra mentem, hogy a fűtés egyszer csak abbamaradt. Jön a meleg a befúvókból, de nem fúj. Ha feltekerem a ventillátort, akkor is csak a hang nő érezhetően a szállított levegő mennyisége nem.

Mondanom sem kell, hogy felettébb boldog voltam, miután egy hétvégét már szoptam a biztosíték dobozzal. Pont ez hiányzott.

Természetesen megint felugrottam a mindent tudó oldalra. Olvastam én mindenről, elsőnek persze hibakódot olvastam és resetteltem.

Azonnali változást nem észleltem, de másnap reggel induláskor minden rendben volt. Bár eddig is kb fél óra után jelenttkeztek a hibák.

Mire beértem kiderült, hogy semmit sem ért a dolog. Jöttek a további kisérletek, robbantott ábrák és kapcsolási rajzok nézegetése.

Tüzetesebben körülnéztem és azt vettem észre, h -10-nél is megy a klíma kompresszor. Mert deresedik ill fagynak a klíma csövek. Mire beérek a munkába addigra pedig azért nem fúj a rendszer mert egy jégtömbbé fagy a klíma hőcserélője a fűtésrednszerben. De miért???

Belevetettem magam a kapcsolási rajzokba és vezérlésbe... 

Kivetttem a klíma vezérlő relét, amit WOT relay-nek csúfoltak, később kiderült, h ez számomra érdektelen, mert ez a Wide Open Throttle, ami annyit tesz, h padlógáznál lelövi a kompresszort, h ne terhelje a motort.

Jött a De-Ice Switch széthúztam a csatlakozót és még mindig ment a kompresszor és a ventillátorok is. pedig megszakítottam az áramforrást.

Tovább kutattam és a következő érdekesség következett, ha kikapcsoltam a klímát vagy akár az egész fűtés rendszert, SŐT, ha kivettem a biztosítékjait, akkor is ment a klíma kompresszor. Na itt már nagyon világ végét láttam. Biztos voltam benne, hogy biztosíték doboz beázása miatt megsütöttem a klíma vezérlését.

Aztán ma reggel megvilágosodva ébredtem... amióta megcsináltam a biztosíték dobozt, azóta van a gond a klímával. Vagyis, valamit nem sikerült a helyére rakni. De mindent beszámoztam és lefényképeztem, akkor mi lehet?

Hát persze!!! Van két fémlemez, amolyan átkötő, ezekből a kisebbikel vazakoltam is, h melyik irányba megy.

A B9-esen van a képen pont a kék relé fölött. Ez az. kimentem a kocsihoz, megnéztem és igen. Én a 0-2 slot közé raktam, ami azt jelenti, h folyamatos 12+ kap ÉS megkerüli a fent említett kapcsolókat és reléket.

Áttettem a 1-0 közé, de sajnos csak délután hazamenetelkor derül majd ki, h a beteg túlélte-e a beavatkozást.

Szólj hozzá!

Címkék: link autó technika felújítás kapcsolási


A bejegyzés trackback címe:

https://rebuild.blog.hu/api/trackback/id/tr204185471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása