HTML

rebuild

autó felújítás, fémlökhárítósok

Friss topikok

Linkblog

2012.07.24. 15:29 brokhauser

Kell egy donor

Lehetett pár éve amikor megcsörrent a telefonom és apám közölte hogy sok füst és gőz után leállt a Volvoja az M5-ön és elkéne a segítség.

Seat Inca-ra fel, beledobáltuk a szerszámost, emelőt, két vontatókötelet, háromszöget és persze láthatósági mellényt amit egyből fel is vettünk (!) és nekiindultunk.

Menetközben megbeszéltük a koreográfiát, ajtónyitás után én beakasztom a kötelet, ő kirakja a hátsóablakba háromszöget, a többit meg telefonon megbeszélem apámmal. Mindez persze az ominózus 20 perc miatt fontos.

Kocsit bevittük a telephelyre és megállapítottuk, hogy hűtővíz elfolyt, motorolaj elfolyt, a turbó már a végét járja. 

Később kiderült, hogy beállt a motor. Valószínűleg alacsony volt a hűtővíz szint, elkezdett forrni, beállt a vízpumpa és innentől már meg volt pecsételve a sorsa.

Ezután következett egy kis utánajárás de végül vagy 1-2 évet állt a kocsi. Most hogy az öregem összetörte az Olds-át, kéne vmi napi járós neki.

Végigtúrtam a netet. Motor 2.5 benzines, turbós B5254T évjárat 99. ebay-t megnéztem de nevetséges 1000-3000 euró körüli motorárak vannak. Egy magyar bontós is 250,000 forintot mondott rá. Vicc.

ebay printscreen.JPG

Igen láttam, hogy van 580-ért is, de az pont nem jó bele

Decoding Name

The first five characters are as follows:

  • 1st: (B/D) B = Bensin (Petrol), D = Diesel
  • 2nd: (4/5/6) # of Cylinders
  • 3rd & 4th: Approximate displacement in deciliters, may be rounded up or down. (23 ~= 2.3L)
  • 5th: (2/4) Valves per cylinder
  • 6th: (S/T) Standard[naturally aspirated] or Turbo

Ezekbe raktak ilyen motort (mint kiderült a Wikipedia nem teljesen pontos)

B5254T

The B5254T is turbocharged with a light pressure turbo (LPT) producing a maximum of 6 psi (41 kPa).[1] Output is 193 hp (144 kW) at 5100 rpm with 199 lb·ft (270 N·m) of torque at 1800 rpm.

Applications:

Aztán kiderítettem, hogy 99-2004-ig csereszabatos a turbós motor kivéve a 2004-es R-ekben, illetve a 2005 utániak. Mégbedig azért mert a 99-2004 között csak kipufogóoldali változó szelepvezérlés van (VVT), míg a 2004 R-ekben és a 2005 utániakban már dual-VVT vagyis minden szelep változó vezérlésű.

A lényeg, hogy emiatt az elektronika és a hengerfej részben különbözik. Vagyis ha nincs kedv az extra szopásra akkor ilyen motort nem kell megvenni.

Ment a nyomozás, nézelődés... mobile.de, ebay és társai... aztán amikor a fenti infó meg lett és tudtam, hogy milyen évjáratokat és milyen típusokat kell keressek megnéztem itthon is...

... és mit ad Isten?! 350,000-ért van egy kopp ugyanolyan V70 XC a használtautó.hu-n mint az öregé. Csak a fényezés más, meg nincs rajta gázcső fellépőnek.

Volvo V70XC hasznaltauto.JPG

Még pár perc és megyek megnézni. Ebből legalább minden hasznosítható, még a kárpitok is.

Szólj hozzá!

Címkék: volvo autó általános felújítás alkatrész átalakítás


A bejegyzés trackback címe:

https://rebuild.blog.hu/api/trackback/id/tr464674617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása