HTML

rebuild

autó felújítás, fémlökhárítósok

Friss topikok

Linkblog

2012.02.13. 08:34 brokhauser

A kész az túlzás...

 Most visszatekintve soknak tűnik a 2 év és 3 hónap, amikor kijelentettem, hogy a Capri kész. Kilóméterben legfeljebb 2000-et futott a kocsi pont a motor és a fékek miatt...

Sajnos, nem figyeltem a baljós árnyakat a jeleket, sőt korábbi tapasztalataimra sem hallgattam, hogy nem szabad visszavinni oda a Capri-t... most már tudom súlyos hibát vétettem.

P1010614small.JPG

A motor felújítás az a tömítések cseréjében kimerült, még a csapágyakat, szeleptányérokat semmit sem nézett meg és minden szar volt.

P1010616small.JPG

Az első fékek amiket elcseréltünk azok kb. 5-600 kilóméter után kezdtek egyre rosszabbul fogni és nem értettem miért... de mindent a maga idejében.

A motort elvittem egy jó barátom által tesztelt, elég alapos és lelkiismeretes sráchoz, aki 3 hét helyett 3 hónap alatt de felújította a motort. Teljesen szétborította és mindent kicserélt. Tőmítések, gyűrűk, csapágyak, szeleptányérok stb. stb. ezen is már szívtam a fogam, de nem szóltam...

De a fék lassan már egyáltalán nem fogott... nem is blokkolt a kitapostam akkor sem. Hát kicseréltük a főfékhengert... semmi javulás. nem értettük. Aztán egy utolsó légtelenítéskor megtörtént az amire nem számítottunk. Épp tapostam a féket és Attila kinyitotta a légtelenítő csavart, a pedál beesett, de kicsit jobban mint amihez szokva voltam. Viszont ami a legilyesztőbb volt, hogy további pumpálásra csak lifegett... nem értettük mi van.

Ekkor jött a szétszedés. Levettük a kereket, nézegettük a féknyerget és elájultunk...

A használat során ugyebár kopnak a fékbetétek, ezzel normál esetben nincs is gond, de itt ez egy hibrid fék, nem a gyári, olyan szintre koptak, hogy a fékdugattyúk elkezdtek beleérni a féktárcsa agy részébe!!!

P1010683small.JPG

Igen, a srácok kicsit elbaszták a konstrukciót. Vagyis fékezéskor egyrészt a fékdugattyúval fékeztem a féktárcsa agyát, másrészt a dugattyú a betét folyamatos kopása miatt egyre inkább ferdén feküdt fel aegyre vékonyabb betéten és az agyon. 

A benne lévő csavarokat nem is említem, mert azok némelyike 1-2-3 menetet fogta a nyerget!!!

P1010685small.JPG

Most ugorjunk vissza a légtelenítéshez. A fenti alapján az történt, hogy amikor hirtelen kiengedte Attila a nyomást a légtelenítő csavaron keresztül és azt visszahúzta, vákuum keletkezett a dugattyúnál, ami ferdén feküdt fel és beragadt. Ezt persze a való életben nehéz reprodukálni, de azért eléggé megijesztett.

Folyt köv...

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény autó technika capri felújítás átalakítás


A bejegyzés trackback címe:

https://rebuild.blog.hu/api/trackback/id/tr794099431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása