Most visszatekintve soknak tűnik a 2 év és 3 hónap, amikor kijelentettem, hogy a Capri kész. Kilóméterben legfeljebb 2000-et futott a kocsi pont a motor és a fékek miatt...
Sajnos, nem figyeltem a baljós árnyakat a jeleket, sőt korábbi tapasztalataimra sem hallgattam, hogy nem szabad visszavinni oda a Capri-t... most már tudom súlyos hibát vétettem.
A motor felújítás az a tömítések cseréjében kimerült, még a csapágyakat, szeleptányérokat semmit sem nézett meg és minden szar volt.
Az első fékek amiket elcseréltünk azok kb. 5-600 kilóméter után kezdtek egyre rosszabbul fogni és nem értettem miért... de mindent a maga idejében.
A motort elvittem egy jó barátom által tesztelt, elég alapos és lelkiismeretes sráchoz, aki 3 hét helyett 3 hónap alatt de felújította a motort. Teljesen szétborította és mindent kicserélt. Tőmítések, gyűrűk, csapágyak, szeleptányérok stb. stb. ezen is már szívtam a fogam, de nem szóltam...
De a fék lassan már egyáltalán nem fogott... nem is blokkolt a kitapostam akkor sem. Hát kicseréltük a főfékhengert... semmi javulás. nem értettük. Aztán egy utolsó légtelenítéskor megtörtént az amire nem számítottunk. Épp tapostam a féket és Attila kinyitotta a légtelenítő csavart, a pedál beesett, de kicsit jobban mint amihez szokva voltam. Viszont ami a legilyesztőbb volt, hogy további pumpálásra csak lifegett... nem értettük mi van.
Ekkor jött a szétszedés. Levettük a kereket, nézegettük a féknyerget és elájultunk...
A használat során ugyebár kopnak a fékbetétek, ezzel normál esetben nincs is gond, de itt ez egy hibrid fék, nem a gyári, olyan szintre koptak, hogy a fékdugattyúk elkezdtek beleérni a féktárcsa agy részébe!!!
Igen, a srácok kicsit elbaszták a konstrukciót. Vagyis fékezéskor egyrészt a fékdugattyúval fékeztem a féktárcsa agyát, másrészt a dugattyú a betét folyamatos kopása miatt egyre inkább ferdén feküdt fel aegyre vékonyabb betéten és az agyon.
A benne lévő csavarokat nem is említem, mert azok némelyike 1-2-3 menetet fogta a nyerget!!!
Most ugorjunk vissza a légtelenítéshez. A fenti alapján az történt, hogy amikor hirtelen kiengedte Attila a nyomást a légtelenítő csavaron keresztül és azt visszahúzta, vákuum keletkezett a dugattyúnál, ami ferdén feküdt fel és beragadt. Ezt persze a való életben nehéz reprodukálni, de azért eléggé megijesztett.
Folyt köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.