HTML

rebuild

autó felújítás, fémlökhárítósok

Friss topikok

Linkblog

2012.05.03. 08:14 brokhauser

A Panda elharapta

 A minap hoztak egy Pandát, hogy bal hátul nem fog a kézifék. Első gondolatom az utánállítás volt... de mondom majd ha szétszedtem, megnéztem akkor nyilatkozok.

Kiűrítettem a garázst, ahol az épp frissen a gödöllői NKH által forgalomból kitiltott Scorpio-m volt felbakolva, amin a bal hátsón nem fog a kézifék... mivan ezekkel a kocsikkal bal hátul???

...de erről majd később.

Behúztam a kéziféket, nem reagál a bal hátsó. Körbenéztem a kocsit, megemeltem, alánéztem, nincs állítási lehetőség. Nekiálltam a bal hátsó kerékcsavarokat lelazítani. A kocsi a földön volt, de simán elforgattam a kereket, úgy megvoltak húzva a csavarok. Biztos az a gond, h nem fog a kézi, gondoltam.

Gondoltam lelazítom a többit is, csak úgy heccből... hmmm... hát szentségeltem rendesen. Körülbelül 30-40 perc volt mire a 3. kerékig elértem. Mindegyik csavar hangoss csattanással, füsttel!!! és az egyik szikrával!!! lazult meg. Úgy, hogy rajta volt a kis hosszabbítón a hajtókat és kb 40 centis cső és ennek a végén én, a magam erős 80 kilójával. Úgy jó 3-4 rugózás kellett minden csavarhoz, ha nem több.

A 2. keréknél a kis hoszabbítóról leesett a hajtókar, gondoltam biztos kiugrott... hát nem, a Panda elharapta. Bejáratott darab volt, látott már autót párszor, gondoltam sima anyagfáradás. Végülis nem egy Beta minőség... 

Elővettem egy másikat, azt a 3. keréken törtem el. Ekkor már elég pipa voltam. Kicsit felmentem levegőzni.

 Később újult erővál estem neki, ezúttal az ominózus bal hátsónak. Lemaszkoltam a kerék körül és a küszöbön, hogy a karral, meg a cipővel ne karcoljam szét a fényezést, felálltam a rámpára, feleségem taposta a féket, kb 5 perc alatt meg volt a kerék, a szokásos ugrálás után.

Ezután feltárult elém a csoda... vagyis csak annyi, hogy a 2003-as Pandán ugyanaz a fék van mint a 1981-es Caprin, csak kicsit kisebb, meg a fékbovden máshol jön be. szeretem figyelni a technika fejlődését.

Fékdob leszed, semmi, ha húzom a kéziféket, akkor mozognak a pofák, csak nem eléggé. az utánállító pöpecül működik, akkor fékbovden nem húz eléggé.

Középkonzol kiszed, hát igen. A bal oldali fékbovden kb 2 centivel hosszabb. A dob felöli végén van egy rugó, ami megnyúlt.

Diagnózis felállítva, várunk az alkatrészre!

Szólj hozzá!

Címkék: autó technika felújítás


A bejegyzés trackback címe:

https://rebuild.blog.hu/api/trackback/id/tr284485733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása